Saturday 2 June 2012

Travels: Entries of my old blog

I'm putting everything from my old blog on to this blog, so here are the entries I made there. My apologies to the English speaking crowd, these entries are in Dutch. ;)



De eerste dag


Ik ben in Overijse geraakt! :) Onderweg schone landschappen en bossen tegengekomen. Nu alleen nog zo slim zijn om daar foto's van te trekken...

Pfiew, ik voel het nu toch wel dat ik een kleine 25 kilometer heb gestapt met een volgeladen rugzak. Ik ben enorm blij dat ik de volgende dagen wat minder kilometertjes moet doen, want mijn spieren moeten recupereren. Ik zit hier nu bij Jelle, supervriendelijke kerel, die al serieus wat ervaring heeft met CouchSurfing, zowel surfen als hosten.


In Waterloo aangekomen


Gisteren was ik in Braine-L'alleud, bij een ex-huisgenootje, blijven slapen. Dank u, B.! :) Ik was naar Brussel gestapt (de laatste honderden meters waren echt moordend voor mijn benen!) waar het normaal gezien de bedoeling was dat ik zou blijven slapen, maar door onvoorziene omstandigheden zijn we dan naar Braine-L'alleud gegaan. Was wel een goede meevaller, gezien dat mijn reis naar Waterloo inkortte. 

Ondertussen ben ik in Waterloo aangekomen. Heel leuke vrouw die mij nu host. Al verhalen gehoord over haar vroegere hond en wat een deugnietenstreken dat die uithaalde. Bijvoorbeeld een stoel naar de koelkast schuiven om de kerststronk die erboven op staat te verorberen. Ik moest aan onze Floris denken daardoor. Schrander beestje. 

Heb ze ook al alle voordelen van Ubuntu laten zien ten op zichte van Windows (haar laptop is nogal traagjes). Ik raad het altijd aan aan iedereen trouwens! ;) 

De leeuw nog niet gezien. Ook geen idee of ik de tijd ga hebben om hem te zien, want moet morgen naar Braine-Le-Comte stappen. Dat is wel iets wat ik spijtig vind. Dat het allemaal zo snel gaat. Ik heb precies geen tijd om de mensen en de plaats wat beter te leren kennen. Veel tijd om op de blog te schrijven is er ook niet. Ook nog niet de kans gehad om foto's te uploaden. Het is aankomen, eten, babbelen, slapen, computer, eten en hup, terug weg. Nogal gejaagd. Misschien moet ik toch een dagje extra incalculeren per host? Dan gaat het wel natuurlijk veel langer duren om te arriveren in Parijs, laat staan Compostela. Ik zal wel zien hoe de volgende dagen verlopen.

La Grande Cense

Gisteren vertrokken bij Irene and Dominic (of Dominique?). Heel interessante gesprekken nog gehad die avond. Meer te weten gekomen over de geschiedenis van België en zelfs Leuven door Dominic. Hij lijkt me een heel intelligente kerel te zijn. Hij is momenteel bezig met research over Danté's boek, met name de mathematiek ervan. Moeilijk om uit te leggen, maar zeer interessant! Heb hem ook laten zien hoe ik in zekere zin met hetzelfde bezig ben, maar dan voor de anatomie van de mens.

Irene heeft ook wat meer uitgelegd over haar werk. Ze is een soort van tussenpersoon tussen vrijwilligers en organisaties die met vrijwilligers werken. Nog nooit van gehoord, gezien wij dat naar mijn weten niet echt hebben in Vlaanderen. 

De tocht naar Clabecq (Tubize) ging redelijk makkelijk, hoewel ik toch wat moet oppassen met mijn achillespees. 

In Clabecq aangekomen, waar ik gehost word door een koppeltje, Katrien en Jasper, dat woont in een co-housing project, La Grande Cense genoemd. Ik vind het echt super hier! Meer hierover wanneer ik ben aangekomen in mijn volgende stop. 

La Grande Cense is een co-housingproject in Clabecq. Meer info vind je op hun website


Onderweg naar Neufvilles


In Braine-le-Comte spijtig genoeg geen foto's gemaakt. Naar Neufvilles zou een lange tocht worden van over de 20 km. Ik vreesde echt dat ik het niet ging halen met mijn achillespezen. Uiteindelijk is het verrassend vlot gegaan!


Neufvilles


In Neufvilles aangekomen rond de avond. Het had wel iets, zo in het donker wandelen, maar langs een autobaan stappen is wel een stuk gevaarlijker. In Neufvilles word ik warm onthaald door Viviane.


Onderweg naar Mons


En hup, terug onderweg. Deze keer iets vroeger vertrokken, maar het zal toch donker zijn wanneer ik in Mons aan kom. 


In Mons


In Mons aangekomen met serieuze pijn aan mijn achillespezen. Hier ben ik een langere tijd gebleven om te herstellen, een drietal dagen. Ik had een supervriendelijke vrouw als host, Roseline genaamd. Ze is kunstenares. Ze maakt hoeden en weeft. Ze spreekt ook Esperanto en heeft me zover gekregen dat ik het ook wil leren! :D 


Onderweg naar Valenciennes


Na een avondje bij Pierre en zijn vriendin te verblijven (en het verslavende spelletje 'Jungle speed' gespeeld te hebben), die ochtend vroeg terug vertrokken naar Valenciennes.


In Valenciennes


In Valenciennes ben ik een paar dagen gebleven bij Patrick omdat mijn benen weer serieus pijn deden. Qua hosts vinden is het ook een pak moeilijker omdat de steden in Frankrijk een pak verder uit elkaar liggen. 

Back in Mons!

Haha, terug in Mons! :D Na een paar dagen Valenciennes heb ik besloten om even terug te gaan naar Mons om daar een langere tijd te blijven. Dit om verschillende redenen: 
Om mijn benen eens helemaal te laten recupereren. 
Om Mons wat verder te verkennen, want het is echt een aangename stad! 
Om wat meer hosts te vinden in Frankrijk. 
Om mijn internetconnectie op mijn gsm terug in orde te krijgen, want die was weg in Frankrijk. Redelijk irritant als je je GPS gebruikt om je weg te vinden.
Om terug wat makkelijker vegetarisch eten te vinden, want dat was heel moeilijk in Valenciennes.


And that is where my old blog ended. :)

No comments:

Post a Comment